Om avdelingen

Velkommen til Forsvarets seniorforbund avdeling Horten

Forsvarets seniorforbund avdeling Horten, (tidligere Forsvarets Pensjonistforening avd Horten) ble stiftet 14 september 1984, og organiserer personer som er tilsatt i Forsvaret og tidligere tilsatt militært og sivilt personell i Forsvaret, deres ektefeller, samboere eller etterlatte.
Videre kan opptas som fullverdige medlemmer personer som har hatt en spesiell tilknytning til Forsvaret, HV-befal, veteraner fra internasjonale operasjoner og deres ektefeller/samboere, samt personer som er positive til og støtter opp om Forsvarets posisjon og rolle i samfunnet.

Foreningen har ca.200 medlemmer. Blant medlemmene er det også pensjonerte arbeidstakere fra tidligere Marinens Hovedverft (fram til 30 nov 1973), og arbeidstakere fra tidligere Horten Flyfabrikk (fram til 1 oktober 1965).

Foreningen har normalt 3 medlemsmøter første og 4 medlemsmøter siste halvår. I tillegg kommer årsmøte i mars, og julemøte (julebord) i desember. Møtedato er første mandag i måneden, og møtested er Horten Aktivitetssenter. Vi ordner med kåsør/foredragsholder eller annen underholdning, og det blir som oftest servert smørbrød og kaffe. Det koster kr. 100,- pr. person å delta på medlemsmøte.

Hver annen onsdag kl 1100-1300, høst, vinter og vår, har vi kaffetreff i kantina på Marinemuseet. Da serverer vi kaffe og noe å bite i til medlemmer som stikker innom samt en liten utlodning. Serveringen koster kr 20, og antallet som stikker innom varierer, ca 25 – 35.

Foreningen arrangerer årlige turer og teaterbesøk mm, og dette er meget populært. Vi har vanligvis en Kiel-tur på våren, og èn 5-7 dagers tur i september og juletur i starten av desember. I tillegg har vi en dagstur til Sverige.

Marinemuseet_inngang.jpg
Marinemuseet_ubåt.jpg