TURER 2024

08. februar 2021

Det planlegges med 3 turer i 2024. Den første turen er et vårcruise med Color Line til Kiel i april, deretter forlenger vi sommeren med en 12-dagers tur til Helleas i september. Vi avslutter årets turer med en tur til julemarkedet i Gdansk i Polen i desember.

Detaljert informasjon om de enkelte turene finnes videre i denne artikkelen.

Forsvarets Seniorforbund avdeling Horten har gleden av å invitere foreningens medlemmer til følgende turer i 2024:

21 – 23 april 2024                    Vårcruise til Kiel med Color Line            Kr 3 090,-

Prisen inkluderer: *All busstransport. *2 overnattinger i delt dobbeltlugar. *2 frokoster. *1 middagsbuffet. *1 servert middag. *3 valgfrie drikker til middagene totalt for begge kvelder.

Tillegg: *Enkeltlugar kr. 400,- *Utvendig 3-stjerners lugar kr. 1 300,- (per lugar). *Utvendig 4-stjerners lugar kr 3 800 (per lugar).

PÅMELDINGSFRIST for Kiel-turen er: 6 februar 2024

16– 27 september 2024             Peloponnes (Hellas)                              Kr 14 590,-

Bli med på tur til Hellas og halvøya Peloponnes. Stedet er som Sareptas krukke, og oppfyller de flestes ønsker. Hyggelige små byer, flotte strender, deilig blått hav, kort avstand til Athen, Olympia, Epidaurus og Nafplion.

Vi får dager fylt med historiske opplevelser, god gresk mat, samtidig som vi får tid til å slappe av på vårt hotell beliggende i første rekke mot havet i den lille byen Xylokastro.

Prisen inkluderer: All buss- og flytransport *11 overnattinger i delt dobbeltrom *11 frokoster *11 middager *3 utflukter, inkl Athen og Olympia – fødestedet til de Olympiske leker *Reiseleder med på hele turen.

Tillegg: *Enkeltrom kr. 3 360,- *Rom med havutsikt kr. 1 500,- per rom totalt for hele turen.

PÅMELDINGSFRIST for turen til Peloponnes er: 7 mai 2024

1 – 4 desember 2024                 Julemarked i Gdansk                           Kr 5 890,-

Gdansk har en 1000 år lang historie med yrende handel å se tilbake på. Byen var en gang kjent som juvelen av de Hanseatiske byene og selv nå holder den stand som en av den Baltiske regionens viktigste byer. Selv om 90% av alle husene ble bombet under 2. verdenskrig, ble gamlebyen møysommelig gjenoppbygget slik den fremsto før krigen. Under vårt opphold i Gdansk foregår også julemarked med mange boder med mat og håndverk, samt en flott julepyntet gamleby.

Prisen inkluderer: *All buss- og flytransport *3 overnattinger i delt dobbeltrom *3 frokoster *3 middager *Guiding i Gdansk *Reiseleder med på hele turen.

Tillegg: *Enkeltrom kr. 960,- *Sitteplass på flyet ved siden av reisefølge kr. 300,- (per person totalt for tur/retur).

PÅMELDINGSFRIST for julemarkedsturen til Gdansk er: 15 august 2024

PÅMELDING til alle turene sendes på e-post, eventuelt telefonisk til:

Vennligst oppgi hvilken tur påmeldingen gjelder, navn (som i passet), type hotellrom, ønsket lugartype på Kiel-ferga, e-post, mobiltelefonnummer og ønsket påstigningssted i Horten. NB: for turen til Gdansk vennligst angi om sitteplass ved siden av reisefølget ønskes (Kr 300,- per person ekstra).

Alle turer starter og slutter i Horten. Følgende påstigningssteder i Horten er tilgjengelige og må angis ved påmelding:

• Thuegata
  • Storgata 72 (Tools)
  • Pedersgata
  • Granly
  • Apenes*
  • Bekkajordet*

* Kun for reiser i retning Oslo.

Detaljert beskrivelse av de enkelte turene finnes i vedleggene under.

Reisekomiteen