Medlemsmøte på kapellet

Kapellet på Soldatheimen var stedet for forsommerens siste medlemsmøte. 42 medlemmer møtte opp. Vi ble godt og varmt tatt imot av feltpresten, Sindre Eikje. Innledningsvis fortalte han om kapellet som ble vigslet flere år etter Soldatheimen ble bygd. Kapellet er nydelig utsmykket og er en stille oase for både vernepliktige, befal og sivilansatte hvor både gudstjenester og soldatlagsaktiviteter finner sted. Amerikanske styrker bruker også kapellet, mens de ortodokse ukraniske styrkene som er her på opptrening har fått et eget rom for kirkelige handlinger innen garnisonen. Feltpresttjenesten er underlagt admin støtte avdelingen.

Eikje holdt så en andakt for oss. Forsvarets minnelys ble tent og forsamlingen fikk komme frem og tenne egne minnelys mens Eikje spilte på pianoet. Allsangen var Alltid freidig når du går. Arne Nyland sang en flott solosang. Soldatens bønn ble fremført. Ole Myrbekk overrakte Eikje Værnesboka som takk for en trivelig stund sammen.

Etterpå gikk vi til messa og inntok en god lunch.

180624a.jpg