FSF - Værnes

Headingbilde_vaernes.jpg

Velkommen til FSF-Værnes

Vi er en avdeling i Forsvarets seniorforbund. Hos oss vil du møte mange tidligere kollegaer og forsvarsinteresserte hvor du også vil kunne knytte nye bekjentskaper. Vi har aktiviteter av forskjellige slag og deltar aktivt mot kommune og fylke for din sak.

Nytt fra oss

• Avlysing av arrangement.

14. mars 2020

Grunnet koronavirussituasjonen avlyser styret i FSF avdeling Værnes alle arrangement ut april måned eller inntil ny informasjon blir gitt.

• Albirturinformasjon og guiz

26. februar 2020

På siste medlemsmøte var det 2 emner som ble tatt opp. Bjørn Ivar Halstadtrø, vår nestleder, tok for seg spanske Albir og områdene rundt og viste mange flotte bilder derifra. Albir er stedet Solgruppens vårtur for oss går til. Avreise fra Værnes lufthavn er den 26 mai. Turen er rabattert for oss medlemmer. Bildene var både tatt fra hotell Kaktus **** samt stedets severdigheter og ulike tilbud. Han orienterte også om Altea og Benidorm. Det gjøres oppmerksom på at det fortsatt er mulig å melde seg på turen. Telefonnummeret til Solgruppen er 73 53 50 12.

Quiz var også på programmet. 25 oppgaver med 3 svaralternativer og varierende vanskeligsgrad i ulike tema hadde styret laget og 5 lag ble dannet. Hvem som var statsminister i 1966 var en av oppgavene. Riktig svar: Per Borten. Beste lag hadde hele 21 korrekte svar - meget bra. Premien var som vanlig en stor Twistpose.

• Årsmøtet 11 februar.

13. februar 2020

55 medlemmer deltok på vårt årsmøte på Huset 11 februar. Dette utgjør 27% av våre medlemmer.

Valget ga som resultat små endringer blant tillitsvalgte i styret. Ole Myrbekk ble gjenvalgt som leder for 1 år. Bjørn Ivar Halstadtrø fortsetter i 1 år som nestleder. Arne Thingstad fikk gjenvalg for 2 år som sekretær. Arne Magnar Hammerhaug fortsetter i 1 år som kasserer. Nytt styremedlem for 2 år ble Hildur Aspaas. Arvid Tangen fikk gjenvalg for 2 år som varamedlem. Inger Johanne Hammerhaug fortsetter i 1 år som varamedlem.

Før årsmøtet var det flott underholding med Kjells orkester med Lene Fjellstad som solist og allsang med sanger fra vårt nye sanghefte.

Gjenvalgt leder Ole Myrbekk overrakte som takk en blomsterbukett til avtroppende styremedlem de siste 2 år Brit Kolmannskog.

Etter årsmøtet var det tid for sosialt samvær med servering av velsmakende pizza fra Napoli og mineralvann.

• Vårt nye sanghefte.

13. februar 2020

Allsang har vært og er et meget populært innslag på avdelingens medlemsmøter. Vårt gamle sanghefte har bokstavelig talt blitt utslitt.

Styret besluttet i fjor å få laget et nytt sanghefte med revidert innhold. Kjell Kjøsnes tok på seg arbeidet med å få den oppdatert og produsert. Første gang sangheftet ble brukt var på årsmøtet 11 februar. Kjells orkester med Lene Fjellstad åpnet med Åge Aleksandersens Lys og varme som første sang. Heftet er trykt i solid og slitesterkt papir så det kan forventes å vare i mange år fremover. På baksiden av omslaget har Ole Myrbekk skrevet en innledning.

Styret berømmet Kjell Kjøsnes for sitt store arbeid og ga han som takk et gavekort i forbindelse med årsmøtet.

Ole Myrbekk
Værnesgt 15
7503 Stjørdal

Bli medlem i avdelingen

Aktivitetskalender

Ingen lokale aktiviteter registrert.