FSF - Værnes

Headingbilde_vaernes.jpg

Velkommen til FSF-Værnes

Vi er en avdeling i Forsvarets seniorforbund. Hos oss vil du møte mange tidligere kollegaer og forsvarsinteresserte hvor du også vil kunne knytte nye bekjentskaper. Vi har aktiviteter av forskjellige slag og deltar aktivt mot kommune og fylke for din sak.

Nytt fra oss

• Historiske bilder fra flystasjonen

25. januar 2023

Forrige leder i avdelingen over mange år, Jon Reidar Wengstad, la ned et stort arbeid med å digitalisere bilder fra flystasjonen tatt på 1900-tallet. Samlingen spenner over et vidt spekter og på medlemsmøtet 24 januar viste Ole Myrbekk fram et representativt utvalg på storskjerm.

Oppmøtet var veldig bra, 46 deltok. Mange kjente igjen både personer, bygninger og materiell så det kom fram mye informasjon som nok var ny og interessant for mange. Faktisk kom det også fram noen tilfeller av ny informasjon som ikke ble tatt inn i Værnesboka som kom ut i 2000.

Bildet som her vises er tatt i 1947 av en ukjent fotograf fra Fotoavdelingen i forbindelse med en oppstilling for kong Haakon.

• Første medlemsmøte i 2023

10. januar 2023

Første medlemsmøte i 2023 fant sted 10 januar med oppstart med en velsmakende lunch i mannskapsmessa. Interessen for møtet var stort, hele 45 medlemmer deltok.

Etter bespisningen dro vi til det nye Værnes logistikksenter. Sjef Forsyningslager Trondheim, maj Per Gunnar Isachen, tok i mot oss i byggets kantine. Han orienterte om nybygget og dets funksjoner. Vi fikk etterpå en fyldig omvisning rundt om i bygget. Ole Myrbekk takket for en flott gjennomført orientering og overrakte Værnesboka som takk for besøket.

• God jul

23. desember 2022

Alle medlemmer og deres familier ønskes en riktig god jul og et godt nyttår. Hilsen styret.

• Forsvarets julegudstjeneste i Nidarosdomen

18. desember 2022

Onsdag 14 des 2022 ble det gjennomført en sermonifull julegudstjeneste. Sjef Luftkrigsskolen holdt en innledende tale før selve gudstjenesten startet. Vi var 31 medlemmer fra seniorforbundet på Værnes som fikk buss til gudstjenesten. I etterkant gikk som vanlig turen ned til Trondhjem befalsforenings lokaler og inntok et godt måltid, og med mye prating.

På bussturen tilbake ble det trukket ut et gavekort på 250 kr fra Johnsen bakeri. Den heldige vinner ble Eugenie Sørmo.

Ole Myrbekk
Værnesgt 15