Jubileumsmiddagen 10 november

10 november i år var 75 årsdagen for etableringen av Luftforsvaret. Vår avdeling inviterte derfor til en jubileumsmiddag i mannskapsmessa. Leder Ole Myrbekk ledet oss igjennom middagen. Først var Halsen musikkforening hyret inn for en åpningskonsert. Major Holtermanns marsj stod bl a på reportoaret. Fra Stjørdal kommune stilte varaordfører Ole Sandvik.

Sjefen for Luftforsvaret, generalmajor Tonje Skinnerland, sendte avdelingen en personlig lykkehilsen i anledning dagen. Hennes hilsen ble lest opp.

Våre musikalske medlemmer Kjell Kjøsnes, Arne Nyland og Jon-Anders Myrvang bidro med fremføring av Flysoldatens sang skrevet av Nordahl Grieg og De nære ting av Arne Paasche Aasen.

Oberstløytnant Jon Reidar Holte (p) holdt hovedtalen. Han ga oss et tilbakeblikk fra sin tjeneste i Luftforsvaret, hvor han la vekt på da han var forsvarsattache i Canada samt var sjef 338 skvadronen på Ørland hovedflystasjon. 9 av 10 omkom av våre jagerflypiloter under andre verdenskrig. Han siterte Nordahl Grieg - Det er de beste som dør.

Maten var fortreffelig, det ble servert nydelig elgsteik, elgkarbonader og hjemmelaget karamellpudding.

Forsvarets seniorforbund ga oss økonomisk støtte til jubileumsmiddagen. Styret takker for bidraget.

Varaordfører Ole Sandvik takket for maten. Han ga en orientering om kommunens innspill til langtidsplanen for Forsvaret. Han ovverrakte en stor konfekteske som takk til kjøkkenpersonalet.

Til sist reiste alle seg og sang Ja vi elsker.

Forsvaret. Han ovverrakte en stor konfekteske som takk til kjøkkenpersonalet.

Til sist reiste alle seg og sang Ja vi elsker.

ju4
ju2