Besøk på Stjørdal helsehus

Dagen etter at helseminister Høie høytidelig åpnet det nye Stjørdal helsehus, avla vi et besøk dit. 40 medlemmer og seniorbandet Flex møtte til lunch i kantinen. Ledelsen ønsket oss velkommen og informerte om Stjørdals nye stolthet, Helsehuset. Etter lunsj og kaffe, underholdt Flex med en halvtimes konsert med gode gamle slagere.

Deretter tok vi gruppevis det nye huset i nærmere øyesyn. Alle ble imponert over facilitetene, - spesielt falt de fleste for utradisjonelle fargevalg og atmosfære med tanke på at dette er en instutisjon. De fleste ble også begeistret for Orangeriene med tema fra ulike deler av verden. Her besøkte vi både jungel, Karibien og mer hjemmelig fauna.

Imonerende var også møtet med husets egen robot Ulla. Hun var en meget selvstendig "dame" som ikke gikk av veien for å si ifra om vi stod i veien for "henne". "Hun" klarte på egen hånd å ta heisen tilbake til kjøkkenet etter å ha levert ut varm mat på de ulike avdelingene.

Møtet ble avsluttet etter omvisningen.

hes2.jpg
hes1.jpg