Bedriftsbesøk på Fides.

Hele 40 interesserte medlemmer møtte opp ved vårt besøk på Fides i dag. Daglig leder Roar Vikvang tok imot oss og viste oss det store nye bygget fra parkeringsplassen i kjelleren og til den flotte moderne kantina. Fides driver innenfor mange områder fra varig tilrettelagt arbeid til opplæring og arbeidstrening hvor Fides i meget stor grad bruker arbeidsplasser rundt omkring i kommunen for arbeidstrening. Det legges stor vekt på at resultatet skal være til nytte for den enkelte og for samfunnet som helhet.

Men den største overraskelsen under besøket var at vi fikk være med på en musikalsk opplevelse med Fosseduren som spilte og sang på en imponerende måte. Gruppen består av medlemmer, som til tross for sine forskjellige handicap, er i stand til underholde oss på en flott måte. Vi ble så begeistret for Fosseduren at vi ga de kr 500 som en liten oppmuntring for deres videre musikalske arbeid. Roar Vikvang ble takket av med å få boka «Fra høvdingesete til storflyplass» som er et historisk verk over den lange militære virksomheten som har vært på Værnes.

fi1.jpg
fi2.jpg