25 års minnesmarkering etter flyulykken i Selbu 11. aug. 1995.

Den tragiske flyulykken skjedde for 25 år siden. Flyger Svein Erik Tømt og passasjer Katrine Paulsen omkom. I ettertid ble det satt opp et minnesmerke på stedet hvor flyet brutalt gikk i bakken. Det vises seg at ulykken ikke er glemt i Selbu, en godt tråkket sti fører opp til minnesmerket. I dag, den 11. aug. 2020, ble det i regi av Forsvarets seniorforbund avdeling Værnes gjennomført en minnesmarkering på ulykkesstedet. Fra daværende ledelse ved flystasjonen deltok Helge Stølan, stasjonssjef, Clamer Meltzer, operativ sjef, og Ole Myrbekk, rekruttskolesjef. Narve Rognebakke, Kjell Kjøsnes, Per Leif Grøtte og Tomas Solbakken fra Selbu var også tilstede. Stølan hedret Svein Erik og Katrine med minnetale, og Myrbekk la ned blomsterbukett fra Forsvarets seniorforbund. Det ble en verdig markering av at det nå er 25 år siden ulykken, og at de to som omkom fortsatt lever i våre minner.

sel1.jpg
sel2.jpg