Bergstaden Røros, målet for årets høsttur for medlemmene i FSF Ørland.

5.-7. sept., midt under det som ble sommerens vakreste vær i Trøndelag, entret vi bussen på fergeleie på Brekstad. Rørostur med to overnattinger ventet oss.

Som på tidligere turer leide vi buss hos Grandes Turbuss. Sjåføren var også gammel kjent, Knut Grønningen fra Lensvika. Med Knut Grøningen som sjåfør er det ikke enkelt å være sur på tur. Vitser og andre innslag fikk stemningen i bussen fort opp. Vi overnattet to netter på Bergstaden Hotell. Hotellet er under renovering, men fasilitetene var ok. Foruten bussturen var vi på byvandring og besøk i Røros kirke den første dagen. Dessuten hadde baren åpen og de serverte Irishcoffee. Dag to ble en dag mer til egen disp, men på ettermidagen var det omvisning i Olavs gruva. Flere benyttet seg av denne turen. Baren hadde enda mer Irishcoffee.

Den siste dagen ble en lang busstur. Vi startet opp med handletur til Furnesdalen, hos "søta bror". På retur spiste vi lunch på Vauldalen Turiststasjon. For alle som kjører denne vegen er dette stedet for å stopp og spise. Vi fikk servert kjøttsuppe med lokale ingredienser. Vi spiste lunch, men det var mer som en middag. Deserten var lokal multeiskrem. Trivelig vertsskap. Turen gikk så videre til Brekken, så over fjellet til Tydalen og Selbu. Videre til Hell hvor vi hadde kaffe/is pause. Vi rakk ferga Flakk-Rørvik så vi var tilbake på Brekstad i god tid før leggetid.

Trivelig tur med trivelige medlemmer av FSF Ørland.

IMG_5680.JPG