Medlemsmøte 22. september «Hva FSF gjør for medlemmene»

Foredragsholder Jan Erik Thoresen, leder Forsvarets seniorforbund tok
for seg tema som trygdeoppgjør - krav til statsbudsjettet – seniorpolitikk
- rekruttering – med mer.

Det ble torsdag 22. september avholdt medlemsmøte på Sola kulturhus hvor vi hadde invitert leder av Forsvarets Seniorforbund (FSF), brigader(P) Jan Erik Thoresen, til å orientere om hvordan FSF jobber for å støtte det enkelte medlem.
Jan Erik er en inspirerende foredragsholder og han hadde en interessant agenda hvor fokus både var på hvordan FSF jobber mot våre politiske myndigheter, men også for det enkelte medlem. Han kom inn på hvor viktig det er at det medlemmene opprettholder sine medlemskap. FSF er et av få seniorforbund som er store nok til å ha forhandlingsrett med Regjeringen i lønnsoppgjør, trygdeoppgjør, seniorpolitikk og lignende. En plansje over medlemsutviklingen viser at den tidligere nedgangen i medlemstall nå praktisk talt er stoppet opp.
Lederen orienterte om trygdeoppgjøret for 2022 hvor alderspensjonen ble hevet med 3,53%, og snakket om arbeidet med statsbudsjettet for 2023/24 hvor FSF er i direkte dialog med arbeids- og inkluderingsminister Marte Mjøs Persen. Jan Erik briefet også om arbeidet med eldrepolitikk hvor det er utarbeidet et dokument hvor FSFs mål ligger innenfor økonomi, helse og omsorg, arbeidslinjen (arbeidsrettigheter for seniorer) og demokratisk "medbestemmelse".
Orienteringen fra Jan Erik Thorsen er vedlagt for de som ønsker å se gjennom den.

Avslutningsvis ble det en hyggelig drøs med Jan Erik Thoresen, med kaffe og gode smørbrød til.

Medlemsmøte 22 sep 22 -5.jpeg
Medlemsmøte 22 sep 22 -1.jpeg