FSF 40 år i Harstad.

Forsvarets Seniorforbund avd. Harstad 40 år !

Så tidlig som 8. september 1982 diskuterte Major Oddmund Tverrfjell, Kaptein Arne Bergan og Kaptein Jens Albrigtsen planer om  å danne en forening for Forsvarets pensjonister i Harstad. Etter utsendelse av innbydelse til pensjonerte befal i Harstad og omegn, så møtte 15 pensjonerte offiserer i Fritidsmessa til DKN i Harstad om kvelden den 23. november 1982 kl. 19:00. Grunnlaget for  dagens "Forsvarets Seniorforbund avd. Harstad" ble lagt denne kvelden.

Dette var den niende forening i rekken av pensjonistforeninger i Forsvaret som ble stiftet etter 1980.

40 år har gått siden den dagen og mye har endret seg i "forsvarsbyen Harstad". I 1990 var vi 152 medlemmer,  og på det meste var det 315 medlemmer med medlemmer overført fra Bjerkvik og Løddingen. Men omorganisering i Forsvaret medførte en sakte nedgang i medlemstallet og i 2014 var vi nede i 130 betalende medlemmer. Stadig endringi Forsvaret og naturlig avgang har ført til at vi idag har 66 betalende medlemmer og vi har skiftet navn til "Forsvarets Seniorforbund avd. Harstad".

Styret sendte ut innbydelse til våre medlemmer om stor jubileumsfest den 23. november 2022 for å feire våre 40 år som pensjonistforening - men desverre måtte vi avlyse pga for få påmeldte. Styret valgte likevel å ha en markering på jubileumsdagen med et "julemøte" og en enkel servering av julemat. Og 30 festglade medlemmer møtte opp på møtet som gikk av stabelen med servering av både ribbe og pinnekjøtt, mange gode historier og sosialt samvær.

------------------------------------------

harstad (1).jpg