Vellykket tur til Roseslottet 12 oktober.

38.medlemmer fra begge foreninger hadden en fin tur til Roseslottet

Kl 10:30 var det avreise fra Helgelandsmoen med 38 forventningsfulle medlemmer fra begge foreninger med Th. Liens Turistbusser. Da vi hadde god tid før omvisningen ble det en tur oppom Holmenkollen og utsikten fra bakken.
Ved Roseslottet ble gruppen delt i 2, og med 2 utmerkede guider ble vi loset rundt og fortalt om mange enkeltpersoners skjebner og opplevelser under krigen. For mange av oss, en vekker og
en usminket fortelling om virkeligheten og tilfeldigheter. Tror mange gikk derifra med nye syn på
Norge og demokratiets pris.
Etter omvisning ble vi kjørt til Frognerseteren og en god norsk middag med kjøttkaker, ertestuing, poteter og tyttebær som smakte helt fortreffelig etter en nesten 3 timers vandring ute i frisk luft.
Eplekake til dessert satte punktum for herligheten og noen var så heldige å skaffe seg oppskriften på den. Etter en kort informasjon om Frognerseterens historien satte vi kursen mot Ringerike igjen og stemningen i bussen var klar på at det hadde vært en fint start på reisevirksomheten nå etter pandemien.
Torgeir

IMG_219511[6148].jpg