Vårtreff i nysnø – vårens siste medlemsmøte

60 medlemmer hadde funnet veien til EIF-huset på Råholt 26. april 2023 for en hyggelig aften med variert program.

Onsdag 26. april ble vårens siste medlemstreff avviklet på EIF-huset, Råholt.

60 medlemmer møtte fram og fikk en hyggelig aften med variert program. Leder Harald ønsket velkommen og introduserte Bjørn Hytjanstorp som guide. Han førte oss gjennom mye av bygdas historie med gamle og nye svart/hvitt bilder og historier. Vi kunne nikke gjenkjennende til gamle hus og bebyggelser, men noen nøtter klarte vi ikke før de ble avslørt. Foredragsholderen er en av flere som digitaliserer gamle bilder og dokumenterer derved lokalhistorien, til glede for oss og etterkommere. Så er spørsmålet: var alt så mye bedre før? Det blir vi vel aldri enige om. Bjørn fikk velfortjent applaus for denne reisen i tid.

Det ble servert kaffe og alle fikk forsyne seg av et velfylt kakebord med snitter og flotte kaker, som vanlig servert av en aktiv arrangementskomite.

Leder orienterte om planer og aktiviteter i våre forskjellige komiteer. Her var det noe for enhver smak. Litt hodebry skapte også gjettekonkurransen «nøtteknekkern» med et bredt spekter av finurlige spørsmål.

Leder rundet tilslutt av møtet og ønsket velkommen til neste evenement: sommerfest med mat og drikke og sosialt samvær 2. juni i Befalsmessa på Sessvollmoen.

Nedenfor kan du se et utvalg bilder fra medlemsmøtet.

DSC_1063 (2) 1.jpg