Norske Redningshunder (NRH) orienterte om organisasjonen og aktiviteter - medlemsmøte 27. oktober

På medlemsmøte 27. oktober holdt Norske Redningshunder (NRH) avdeling Rogaland med Aud Gulaker Finbak og Kåre Finbak en orientering om organisasjonen og dens aktiviteter.

Norske redningshunder er en frivillig redningsorganisasjon som trener dyktige hunder og dedikerte førere for hurtig innsats under redningsaksjoner. Organisasjonen er en meget sentral og viktig aktør i det frivillige redningskorpset. Det er ikke få nordmenn som kan takke NRH for livet etter skred, ettersøkninger, ulykker og katastrofer.

Aud og Kåre gav oss et oversiktlig og informativt innblikk i hvordan NRH er organisert, med hvilke ressurser og om type oppdrag de blir kalt ut på. Det er fascinerende å høre om denne frivillige innsatsen og hvor mye tid og trening som ligger bak for at hundefører og hund skal være klar for oppdrag landet rundt.

Aud og Kåre engasjerte forsamlingen og mange hadde spørsmål rundt deres virksomhet. Hyggelig var det også at de med god nese, Border Colliene Frigg og Ty, var med.

Etterpå ble det som vanlig et godt kaffedrøs.

221027-Redningshunder 5.jpg
221027-Redningshunder 3.jpg