Medlemsinfo nr. 4 2022

Her kommer medlemsinfo nr. 4 med informasjon om høstens aktiviteter og litt om appliksjonen GNIST.

Medlemsinfo nr 4/22

Kjære medlemmer!
Da er vi godt igang med aktivitetene for annet halvår av 2022 og mye står på programmet.

Medlemsmøtet 22 sep med besøk av forbundsleder Jan Erik Thoresen ble en hyggelig kveld på Sola Kulturhus. Utfyllende referat finner dere på hjemmesiden. Kaffedrøs med fottur på Gramstad går av stabelsen imorgen. Værmeldingen er god så alt ligger vel tilrette for en hyggelig tur.

Styret har tatt ibruk hjemmesiden mer eller mindre fullt ut nå. Vårt styremedlem Terje er en mester i å legge ut informasjonen vår her, både for planlagte og gjennomførte aktiviteter. Ønsker du å vite hva som foregår, er det https://forsvaretsseniorforbund.no/avdelinger/rogaland/fsf-rogaland du må se for å få siste nytt.

Medlemsinformasjonen som sendes ut med jevne mellomrom vil primært være digital, men for dere som er "ikke digitale" vil vi sende ut en samlet oversikt over aktivitetene per papirpost.

• Har du en "Smart mobil/telefon" vil det være praktisk å installere applikasjonen GNIST. Du får invitasjon til å laste den ned på mobilen din. Du finner GNIST i play butikk (el) og er gratis. All informasjon om aktivitetene våre vil være tilgjengelig til en hver tid. Du vil sleppe å måtte lete deg frem til meldingene eller på hjemmesiden, alt vil ligge samlet i GNIST. Veldig praktisk!

Kommende aktiviteter:

• 13 okt kl 0940  oppmøte i vakta på Sola for omvisning ved Redningshelikoptertjenesten. Påmelding til Terje Gjelsvik mobil 458 89 054 eller epost terje-gjelsvik@lyse.net senest torsdag 6 oktober.
  • 27 okt kl 1900 - medlemsmøte med foredrag om Norske Redningshunder (NRH) - organisasjon og aktiviteter. Bevertning. Pris kr 60,- for medlem, og ikke medlem kr 90,-. Påmelding til Nils Bjørn Søndrol mobil 414 84 689 eller epost nbsondrol@gmail.com innen 20 oktober.
  • 17 nov kl 1900 - 23:59 Årsfest med preg av jul. Vi inviterer til en trivelig kveld på "Flymottak" på Luftforsvarets base Sola, med god julemat og elever fra Vågen vgs som vil underholde oss. Nærmerer informasjon kommer men sett av kvelden allerede nå !

I tillegg nevnes følgende arrangert av andre:

• Remembrance day 2022 den 13 november som er et åpent arrangement hvor alle er velkommen. Ta kontakt for nærmere informasjon.
  • Forsvarets minnedag. Nærmere informasjon kommer.

Dette er det vi har så langt.

Dato for kaffedrøs i novembe/desember er foreløpig ikke satt. I tilfelle det blir sender vi ut invitasjon og legger det ut på hjemmesiden.

I slutten av oktober starter styret planlegging av aktivitetene for 2023. Har du noen ønsker eller forslag til aktiviteter, er det bare å skrive noen ord  til styret innen 27 oktober så tar vi det med i betrakning.

Til de som bor i Sola Kommune: FN's eldredag 1 oktober markeres i Sola Kulturhus, se kommunens hjemmesiden https://www.solakulturhus.no/event/fns-eldredag/ for nærmere informasjon.

Ønsker dere en fin høst!

Barbro Heløe Frøisland
Styreleder FSF-Rogaland,