Sommermøte på Lutvann

Tirsdag 5. juni arrangerte FSF, Oslo sitt tradisjonelle sommermøte. For 9. gang (!) ble det avholdt hos HV-02 i Lutvatn leir. Så en kan vel trygt si at det er blitt en tradisjon det også.

Som vanlig stilte HV-o2 med transport fra T-banestasjonen og opp til leiren for de som ikke foretrakk å gå den ikke så lange, men tross alt bratte veien opp. Og allerede her ble tonen satt - bilen ble kjørt av en meget hyggelig ung mann som sjåfør.

Festen startet kl 1500 og som seg hør og bør med et lite glass "sprudlevann". Så benket godt 100 medlemmer seg på terrassen utenfor befalsmessen - noen i oppsatt "partytelt" - og noen ute i solen. Og for en sol - fra en skyfri himmel- været var virkelig med oss denne gang!

Og så var det mat, kjøkkenpersonalet disket opp med en fantastisk buffet: Først og fremst med grillmat - pølser, hamburgere, kylling og diverse kjøtt, inklusive hvalkjøtt. Og fisk: Laks og fantastisk kveite. Alt ledsaget av hva en kunne tenke seg av brød, poteter i mange varianter, salater og annet tilbehør. Deretter var det kakebord: Pavlova, sjokolade- og gulrotkaker! Alt med tilhørende drikke - en enhet inklusive, resten for egen regning fra baren.

Og på toppen av alt dette, fremragende musikk fra en trad.jazzkvartett! Fantastisk musikkunderholdning. Forbundsstyret var selvfølgelig invitert og de ga en grei oppdatering på pågående saker i forbundets regi.

Nok en flott sommerfest hos FSF, Oslo. Takk til styret, ledelsen i HV-02 - og ikke minst betjeningen på kjøkken og i bar!!

Ivar Jensen