FSF Oslo

DSC_2694.JPG

Forsvarets seniorforbund, avdeling Oslo (FSF Oslo), er en partipolitisk uavhengig interesseorganisasjon, for og av pensjonister, som er tilsluttet Forsvarets seniorforbund (FSF).

FSF Oslo ønsker å fremme medlemmenes økonomiske, sosiale - og velferdsmessige rettigheter i nært samarbeid med forbundet og andre lokalavdelinger i Forsvarets seniorforbund.

Vi tilbyr reiser, og holder uformelle møter med foredrag eller underholdning for medlemmene på Akershus festning. På disse møtene serveres kaffe og nystekte vafler, og det gis rikelig anledning til å slå av en prat med nye eller gamle venner.

Nytt fra oss

• FSF, avdeling Oslo sitt årsmøte er utsatt

20. mars 2020

Styret i FSF Oslo meddeler med dette at årsmøtet tirsdag 24. mars 2020 kl 1200 på Artilleriloftet UTSETTES. Situasjonen for å begrense smitte av Korona-viruset tilsier at årsmøtet utsettes.

• Medlemsmøte tirsdag 18. februar kl 1200 på Artilleriloftet

16. februar 2020

FSF Oslo minner om medlemsmøtet tirsdag 18. februar kl 1200 på Artilleriloftet, Akershus festning. Vi har fått redaktør/informasjonsrådgiver Kathinka Louise R. Bratberg, fra Folk & forsvar til å kåsere/informere om den spente situasjonen mellom Iran og USA. Hun har kallt foredraget: «Blir det krig mellom Iran og USA»?
    Om foredragsholderen:
    Kathinka Louise Rinvik Bratberg (f. 1988) fra Oslo er redaktør og informasjonsrådgiver i Folk og Forsvar. Hun har en bachelorgrad i Europastudier (EU) og en mastergrad i Peace and Conflict Studies (PECOS) ved Universitetet i Oslo

• Medlemsmøte 14. januar 2020

08. januar 2020

Godt nytt år!  Velkommen til medlemsmøte 14. januar 2020 kl 1200 på Artilleriloftet om Forsvarssjefens fagmilitære råd.

Det vil på årets første medlemsmøte bli orientert om arbeidet med Forsvarssjefens fagmilitære råd. Lederen for dette arbeidet, brigader Øyvind Kvalvik, eller en annen fra gruppen som har stått for arbeidet vil orientere. Møt opp og få informasjon direkte fra en av dem som har jobbet med dette over lang tid.
    Vær ute i god tid; orienteringen starter opp kl 1200 og avsluttes kl 1300.

• Julemøtet

18. november 2019

FSF Oslo minner om julemøtet som avholdes i Oslo Militære Samfund 3. desember kl 1200.

Frist for påmelding er 19. desember. Skynd dere, slik at dere blir med på denne hyggelige avvekslingen i hverdagen.

Leder:
Thor Arne Lysenstøen
Postadresse:
FSF avd. Oslo,
Bygning 60 Akershus festning,
Postboks 1550 Sentrum,

Bli medlem i avdelingen

Aktivitetskalender

Ingen lokale aktiviteter registrert.

• Om avdelingen FSF Oslo

Avdelingen har ca. 700 medlemmer (31.12.2018) med bakgrunn fra Forsvaret, HV-befal, veteraner fra internasjonale operasjoner og personer som på en positiv måte støtter opp rundt forsvarets posisjon i samfunnet.