Oppdatert førjuls- informasjon fra FSF avd. Elverum

12. november 2020

Forsvarets seniorforbund avdeling Elverum har som kjent satt sine aktiviteter på "vent" etter utbruddet av koronapandemien. Dette er selvsagt for å følge opp myndighetens oppfordringer og unngå at våre medlemmer blir smittet. Nedenfor er det en kort status fra siste styre-møte.

Oppdateringen fra siste styremøtet er også sendt ut på e-post til de medlemmene som har meldt inn sin e-postadresse.
Styret har i denne perioden også hatt kontakt på e-post og telefon for å drøfte hvilke tiltak som bør gjennomføres.
Styret har fulgt med på Regjeringens redegjørelse for Stortinget nylig om innskjerpelser av tiltak mot korona-viruset.
På denne bakgrunn anbefaler styret at vi fortsatt innstiller all virksomhet i form av møter/sammenkomster inntil videre.
Følgende saker har vært aktuelle i det siste:

1. Aage W. Jonassen foreslås som styrerepresentant i FSF fra vår region for to nye år. Arne Druglimo foreslås som hans vararepresentant.
  2. Tungtvanns-sabotørenes "tilbaketrekningsrute" gjennom Åmot og Elverum og til svenskegrensa er under kontroll i arbeidsgruppa. Det er lagt planer for innhold og opplegg med informasjons-tavler i Åmot og Elverum. Kostnadsoverslag og tilsagn om økonomisk støtte er foreløpig gitt av HV 05, Åmot og omegn Forsvarsforening, Åmot historielag og FSF avd. Elverum. Svar på søknad om økonmisk støtte fra Sparebankstiftelsen i Hedmark er ventet i månedsskiftet nov/des. Dugnadsarbeider planlegges til sommeren.
  3. En viktig inntektskilde for FSF avd. Elverum er godtgjørelser for arbeider i messa på Terningmoen. Det skulle ha vært gjort på denne siden av årsskiftet, men styret har anbefalt at det utsettes på grunn av situasjonen vi nå befinner oss i.
  4. Valgkomiteen har oversendt forslag om styret kommende år. Hvordan det og årsmøte skal håndteres vil vi komme tilbake til.

Lutefiskaften er i år foreslått avlyst. Dersom det mot formodning skulle komme endringer, vil vi informere om det.

Oppmerksomhet til våre jubilanter fortsetter som før.

Styret oppfordrer dere til å følge opp alle anbefalte smittevernregler. Ta vare på dere selv og ta gjerne en telefon til noen dere vet er mye alene.
Så håper vi at nyhetene om vaksine er reelle, og at vi kanskje kan se "lys i tunnelen".

Coronaviruset.jpg