Juletur til Sverige

Juletur i år ble en dagstur i og med at det ville bli arrangert et julemøte med julebuffe i vårt vanlig tilholdssted, Befalsmessa.

Så den 23/11-17 dro 44 medlemmer på tur i høstvær, det regnet og blåste skikkelig. Veien gikk sørover og ned til Høytorp Fort i Mysen. Der ble vi mottatt med pent dekkede langbord og mye god «julefrokostmat». Sjåfør Bjørn fra Finn Carlsen var så grei at han hadde rygget bussen helt til trappa da vi skulle dra videre, så paraply var ikke nødvendig.

Neste stopp ble Ärjeng hvor alle var raske til å handle de «edle dråpene» de hadde planlagt på Systembolaget.

Veien videre gikk til Töckfors og det store Thonsenteret. Der forsvant alle til forskjellige steder/butikker, men flesteparten handlet nok kjøtt etc hos MaxiMat. Etter en kopp kaffe og litt å bite i var det tid for tilbaketuren.

Julemiddagen skulle vi ha på samme sted hvor vi spiste julefrokosten, Restaurant Fortet på Høytorp Fort. Nå var bordene pent dekket med hvite duker, og med «gammelt» militære tallerkener. Vi fikk handlet øl, og akevitt for den som ønsket det, før vi ble servert. Det var litt godt å slippe å stå i kø for å få maten, og maten som kom var varm og god, deilig ribbe, julepølser og medisterkaker, rødkål og vanlig surkål, ja og poteter. Og det ble servert i boller som Forsvaret brukte i «gamle dager». Riskrem og kaffe ble det til slutt.

Det var ganske stille i bussen tilbake tilLillestrømområdet. Takk for turen.

Klikker du på bildene, kommer de opp i full størrelse

kanoner.jpg