Julemøte 2017

Tirsdag 5/12-17 var spisesalen pyntet og klar til å ta i mot nesten 130 medlemmer til årets siste medlemsmøte, som ble et Julemøte.

Det var i våres at leder Arne tok opp spørsmålet på et styremøte; hva med å ha/arrangere et julebord for medlemmene? Etter litt diskusjon ble vi enige om å prøve det.

Det første vi måtte gjøre var å søke om lån/leie av spisesalen i og med at et møte i desember ikke sto på møteoversikten og var ikke reservert. Vi måtte søke Basesjefen om «lån» av kjøkkenpersonell og om kjøkkenet hadde muligheter til å lage stand noe for oss. Alle trinn i «prosessen» gikk i orden og vi fikk tilbud fra kjøkkenet om at de kunne lage en julebuffe for oss, med ribbe, medisterkaker, medisterpølser, surkål, rødkål, poteter og saus samt dessert, karamellpudding og riskrem. Som drikke til maten foreslo ass kjøkkensjef en ny type øl, Patriot, som er spesiallaget for Forsvarets befalsmesser. Navnet Patriot ble navnet på ølet fordi det på etikettene på flaskene viser bilde og tekst over 13 forskjellige Patrioter. Dette gikk vi for og i tillegg ville det bli åpen bar, slik at de som ønsket noe annet til maten kunne kjøpe det selv.

Da gjestene kom fikk de servert en sherry og ruslet inn i den pent pyntede spisesalen. Også her møtte vi velvilje og positivitet fra kjøkkenet. Det å dekke bord til alle gjestene tar litt tid, og samarbeidet med kjøkkenet gjorde det mulig å starte forberedelsene allerede rett etter lunsj, fra klokka ett, til ca klokka 15 for så å fortsette rett etter at middagen var ferdig. For å spare tid hadde medlemmer i Arrangements- og festkomiteen brettet serviettene ferdig hjemme, borddekorasjoner ble også laget hjemme. Festkomiteen skal ha skikkelig skryt.

Maten var det ingen ting å si på – at den ville være god var vil klar over etter mange julebord i Befalsklubben regi tidligere. De 4-5 som jobbet på kjøkkenet var i godt humør og fylte opp fatene etterhvert som de ble tomme.

Alle koste seg med maten og etter hvert fin underholdning med sang og musikk «Ærlig og Usminket» av Hans og Svein. Som vanlig hadde vi utlodning og alle var enige at det hadde vært en veldig flott kveld og håpet på gjentagelse.

Klikk på bildene, da kommer de opp i full størrelse

julebord.jpg