Juletur til Kiel 2019

Juletur til Kiel 3/12 – 5/12-2019

3.desember dro medlemmer fra FSF avd Kjeller med Color Magic til Kiel. Mens vi ventet for å komme om bord var det noen som koste seg med et glass vin eller øl for å korte ned ventetiden. Color Magic er en fin båt med yrende stemning i den 160 m lange hovedgata, Fantasy Promenade, med restauranter, barer og kafeer, ja, også butikker.

Denne gang ble det ikke lunsj på toppen, men god mat var det nederst også. På kvelden spiste vi i Grand Buffet, som ligger forut på dekk 6. Der var det reservert plasser for oss og det var bare å begynne å forsyne seg av all den rikholdige og gode maten på julebordet. 1 valgfri drikke fulgte med. Etter maten kunne hver og en finne et sted å la seg bli underholdt, bl a i Show Lounge hvor det var et fint show.

Etter en deilig frokost kunne den som ville rusle på land, og da gikk jo turen opp og til senteret Sophienhof, gjennom det og ut i Julemarkedet, hvor noen av oss akte på Glyvinen. Vi gikk videre oppover gata og stoppet ved Kieler Braueri. Der inne traff vi kjente, tok det vanlige, øl og Jæger, før vi dro tilbake til båten.

Middagen denne kvelden var også på dekk 6, men akter, på restaurant Oceania à la Carte. Her fikk vi også fikk et «lokale» for oss selv og her var bordene dekket pent. Denne middagen kunne vi sitte stille og bli servert! Menyen var Reinsdyrplomme med grønnsaker og madeirasaus og multemoussekake på mandel bunn til dessert. En av gjestene våre kunne ikke spise nøtter (i mandel bunnen) og fikk raskt en annen dessert. Også her fikk vi et glass vin, eller var det to? til maten.

Etter middagen gikk vi opp i Show Lounge hvor det også her var reservertplasser til oss, og vi fikk servert kaffe avec. Nytt flott show viste de på senen. Resten av kvelden var gjengen spredd for «alle vinder».

Første kvelden var sjøen litt urolig, men det gynget mer andre natta, men det gikk greit.

Tilbake i Oslo sto bussen og ventet på oss og fraktet oss tilbake til Kjeller. En meget koselig juletur var over.

Bilder:

1 og 2 bak i båten, bilder fra Fantasy Promenade, Vinterbyen i spisesalen, Baren, glimt fra showet første kveld, 2 som møttes sent på kvelden for en nightcup,2 bilder fra innseilinga til Kiel, noen bilder fra shoppingsenteret, på julemarkedet, 2 bilder av oss, noen bilder fra gata, 2 fra Kieler Braueri, utenfor og et par innvendig. Bilder fra shoppingsenteret, både Sophienhof og Karlstadt, flere fra spisesalen, kveld 2, bilder da vi kjører under broa + +

images.jpg