FSF Oslo

Akershus festning.jpg

Forsvarets seniorforbund, avdeling Oslo (FSF Oslo), er en partipolitisk uavhengig interesseorganisasjon, for og av pensjonister, som er tilsluttet Forsvarets seniorforbund (FSF).

FSF Oslo ønsker å fremme medlemmenes økonomiske, sosiale - og velferdsmessige rettigheter i nært samarbeid med andre lokalavdelinger i Forsvarets seniorforbund.

Vi tilbyr reiser, og holder uformelle møter med foredrag eller underholdning for medlemmene på Akershus festning. På disse møtene serveres kaffe og nystekte vafler, og det gis rikelig anledning til å slå av en prat med nye eller gamle venner.

Nytt fra oss

• Julehilsen fra styret

15. desember 2017

Vi ønsker alle våre medlemmer en en riktig god jul og et godt nytt år.

Samtidig vil vi takke for oppslutningen i 2017 og ser fram til et nytt aktivt år i 2018.

• FSFs seniortur til Portugal

03. desember 2017

Osloavdelingens høsttur var i år lagt til Portugal. Nytt av året var at turen var bestilt i samarbeide med Avinors lokalavdeling i Oslo.

• Studietur med Folk og Forsvar til Wien og Bratislava - v/Harry Brenna FSF-Oslo

01. november 2017

Folk og Forsvar er en svært anerkjent paraplyorganisasjon for 62 medlemsorganisasjoner.

Organisasjonen arrangerer årlig studieturer blant annet til Wien og Bratislava. Studieturene tar sikte på å øke kunnskapen om Organisasjonen for Samarbeid og Sikkerhet i Europa (OSCE/OSSE), FN-organisasjonene IAEA (International Atomic Energy Agency) og UNODC (United Nations Office for Drugs and Crime), samt politiske forhold i Østerrike og Slovakia.

• Aldersgrense på reiseforsikring

30. oktober 2017

Nordmenns reisemønster har endret seg dramatisk de siste årene – noe som også gjelder seniorene. Flere og flere reiser langt, til mer eksotiske steder og blir borte lenge. Da er det viktig å ha en god reiseforsikring i bagasjen, om uhellet skulle være ute. Men det mange ikke er klar over, er at deler av reiseforsikringsdekningen ofte reduseres, eller i verste fall bortfaller, når du passerer en viss alder, mellom 67 og 80 år.

Leder:
Thor Arne Lysenstøen
Postadresse:
FSF avd. Oslo,
Bygning 60 Akershus festning,
Postboks 1550 Sentrum,

Bli medlem i avdelingen

• Om avdelingen FSF Oslo

Avdelingen har ca. 770 medlemmer (01.06.2017) med bakgrunn fra Forsvaret, HV-befal, veteraner fra internasjonale operasjoner og personer som på en positiv måte støtter opp rundt forsvarets posisjon i samfunnet.