Brakka

Som kjent har FSF Bjerkvik hatt eget hus i Salomons vei 17 i mange år. Vi overtok bygget fra Forsvaret i 2004. Det har vært brukt mange dugnadstimer for å holde dette i orden, og mange av medlemmene har bidratt mye til det.

De siste årene har det blitt mer og mer vanskelig å holde hjulene i gang. Det har blitt mindre utleie, og dermed mindre inntekt. Folk merker alderen, og vi har hatt problem med å få vasket etter utleie, stadig flere som trekker seg fra kafekomiteene, og ferre til å ta seg av det vanlige vedlikeholdet. Med 80 000 i årlige utgifter til strøm, forsikring, kommunale utgifter etc, har det økonomiske gått i minus de siste årene.

Dermed begynte vi å diskutere om vi skulle selge , og som tenkt, så gjort. 1. juli 2020 solgte vi Brakka til Leigas eiendom, som eier nabobygget. De var veldig interessert. Inntil videre bruker vi kontoret på Brakka, og når de starter med arbid/aktivitet der, får vi kontor oppe på "Satelitten". Medlemsmøtene har vi på Bjerkvik hotell.

Vi håper dette blir en bra ordning. Alle syntes det var sårt å kvitte seg med Brakka, men alderen til medlemmene tatt i betraktning, var det nok en rett avgjørelse. Etter det første medlemsmøtet på hotellet, var folk veldig fornøyd med at vi kunne gå til dekket bord uten baking/matsmøring på forhånd, og at ingen behøvde å rydde /vaske.

Torsdagskaffen får vi også ha på hotellet. Pr i dag åpner ikke kafeen der før kl 1400. Det er ganske seint, og så langt har det ikke vært så mange der. Men vi oppfordrer folk til å tenke litt på nytt, forandre litt på dagensin og ta seg en tur.

DSC_9970.JPG