Medlemsmøte 6/3 2024

Medlemsmøte på Ridehuset 6. mars 2024

Foto: Trond Vangen

Medlemsmøte 6/3 2024.

På medlemsmøte i dag møtte det 19 Medlemmer. Vi hadde invitert Ragnar Kristoffersen, som er kommunedirektør i Løren kommune til å fortelle litt om sin reise fra hans oppvekst i Hamar til sin nåværende stilling.

Han fortalte om en familie som av diverse grunner hadde flyttet mye omkring i Hamar og Stange i hans oppvekst, noe som var årsaken til at han hadde gått på mange skoler fra folkeskolen til videregående skole på Katta i Hamar. Videre utdannelse ble tatt i forsvaret med befalsskole og krigsskole med påfølgende plikttjeneste i forsvaret. Etter dette hoppet han av forsvaret og fortsatte med kommunal og fylkeskommunalt arbeid med ledelse av forskjellige sektorer. Nåværende stilling som Kommunedirektør (Rådmann) hadde han hatt i 11 år, noe som han mente var uvanlig lenge.

I neste sekvens av foredraget gikk han inn på kommunenes utfordringer med en aldrene befolkning sett opp mot den delen av befolkningen som var produktiv og sto for skatteinntektene. Foredraget ga et vist innblikk i kommunens dilemma med hensyn til prioriteringer og digitale løsninger som blir innført for å effektivisere tjenestene. Han avsluttet med å forklare hva som er intensjonen og oppgavene til blant annet eldrerådene i kommunene.

Etter dette ble det kaffe, kringle og åresalg som vanlig.

Bilde 1.jpeg