Dagstur i Stange 16 juni 2022

Kl 1030 startet sjåfør Bjørn bussen med kurs for Stange. Lars Gulbrand Alhaug guidet, godt hjulpet av Arnt Lindstad.  Vi ble tatt med gjennom Stange på kryss og tvers på både kommunale og private veger og fikk høre mye om de ulike gårdene vi passerte.  Innimellom var det plass for både gode historier og anekdoter.  Etter mye informasjon om bygd og ulike historiske personer ankom vi gården Heggsvold i strålende solskinn.  Her ble vi mottatt av Oliv Alhaug og vist til det flotte stabburet.  Kaffe og nydelig hjemmebakt kringle ble servert.  Vi takket for oss og dro videre med bussen.

Ved ankomst Atlungstad ble vi mottatt av Arve Fossum.  Det er en mann med mange historier og stor viten om tilvirkning av Aqvavit.  Vi fikk en innføring i solen utenfor før vi gikk inn i produksjonslokalene.  Etter en interessant omvisning gikk vi opp i resturanten for lunsj der alle koste seg med maten og avsluttet med en nydelig dessert og kaffe.

Turen gikk så tilbake til Ridehuset, og i det vi satte oss i bilene startet det å regne............

Bilder ved Trond Vangen og Gerd A Bråten

20220616_115304.jpg