9. november 17 - En reise til Antarktis - omtale

John Ljøner Andersen tar oss med på en reise til Antarktis

VELLYKKET MEDLEMSMØTE 9. NOVEMBER

Det ble veldig fin oppslutning om Forsvarets seniorforbund avd. Halden/Sarpsborg sitt møte torsdag 9. november. Med hele 30 personer inkludert innbudte gjester ble det nesten trangt om plassen.

Kveldens program; En reise til Antarktis. Reisekåseri ved John Ljøner Andersen hadde nok fått mange opp av sofaen og de ble ikke skuffet. Ljøner Andersen er en kjent skolemann i Halden som også har markert seg med interessante kåserier om sine mange reiser til forskjellige steder på kloden. Imponerende fortellerkunst og fine bilder tok oss med på en reise til et kaldt og islagt kontinent som de fleste av mange grunner bare får oppleve gjennom film og nettopp kåserier og skildringer som denne.

Etter foredraget inviterte kveldens vertskap, Aase og Thor på kaffe og rundstykker.

På møtet ble det også orientert om styrets arbeid for å øke deltakelsen på møtene. God oppslutning og interessante møter skaper trivsel og motivasjon. Markedsføring og informasjon om foreningens aktiviteter ved hjelp av epost og forbundets hjemmeside ble framhevet som aktuelle tiltak. I tillegg ble medlemmene oppfordret til å ta med venner og aktuelle medlemmer til møtene. Styret lovet på sin side å bidra med interessante tema og gode foredragsholdere.

Det ble også orientert om forberedelser og opplegg for juleavslutningen som vil bli et arrangement i Dragon House her i Halden. Et sted som har fått mye positiv omtale for sin juletallerken.

Loddtrekning i vinlotteriet var som vanlig siste post på programmet.

Båtreise.JPG
Pingvin.JPG