Medlemsmøte torsdag 11. april - Opera Østfold

Til medlemsmøtet torsdag 11. april hadde vi fått sjefen for Opera Østfold, Pål Scott-Hagen som foredragsholder. Han har vært med på utviklingen siden første stund og fortalte levende om operaens utvikling fra en ide om å utnytte Fredriksten festnings ikoniske murer som kulisse for en operaforestilling, til den etter hvert kunne virkeliggjøres og bli etablert som en av landets tre utendørsoperaer forbindelse med at Fredriksten festning ble Fylkestusenårssted for Østfold. Etter den første operaen Aurora i 2005, har et stort publikum annen hvert år kunnet oppleve en rekke av de mest kjente og populære operaforestillingene med topp internasjonale aktører på Fredriksten. Operasjefen poengterte også bredden i operaens tilbud når det gjelder arrangementer, aktører og samarbeidspartnere. Akkurat i disse dager arrangeres en operafestival med varierte tilbud for barn og voksne. Neste sommer kommer «Elskovsdrikken» en komisk opera i to akter. Veldig bra frammøte på en torsdagskveld tyder på at opera vekker interesse også hos seniorforeningens medlemmer.

Styret hadde som vanlig vertskapsoppgavene og serveringen ble tydeligvis satt pris på. Siste post på programmet var som vanlig vinlotteriet med god omsetning og gevinster til heldige vinnere.

OperaØ@VvanGroningen-2.jpg
DSC_0730.JPG