Medlemsmøte i Kommandantboligen torsdag 12. okt. 2023 kl. 1830.

Norden i NATO – nye muligheter i en usikker tid

Dette var det høyaktuelle tema under foreningens medlemsmøte torsdag 12. oktober. Uvanlig mange hadde møtt opp for å høre Generalmajor (p) Tom Henry Knutsens velforberedte og grundige presentasjon av nordisk sikkerhet gjennom skiftende tider og forhold som har påvirket landenes sikkerhet fram til i dag. Foredragsholder presenterte forskjellige elementer relatert til dagens sikkerhetsspørsmål samt vurderinger av muligheter som kan åpne seg gjennom Finnlands og Sveriges medlemskap i NATO. Som vanlig fikk vi etter selve foredraget en lang runde med spørsmål, svar og kommentarer.

Etter foredraget ble det som vanlig kaffe og kringle med trivelig prat rundt bordene. Ekstra hyggelig denne gangen var overrekkelse av blomster til to 80 års jubilanter som hadde valgt å feire dagen på tur i utlandet.

Vinlotteriet avsluttet også denne gang et hyggelig og interessant møte.

Det gjenstår å takke kveldens vertskap, i første rekke Anne Grete og Erik. En særlig takk ikke minst til foredragsholder Generalmajor (p) Tom Henry Knutsen som tok turen fra Rygge for å presentere sitt foredrag for oss.

DSC_0711.JPG
DSC_0712.JPG