Sommeravslutning FSF Drammen

20. juni 2024

Flott medlemsmøte og sommeravslutning på «HV-huset» onsdag ettermiddag i et noe ustabilt sommervær.

Leder Ole Hermann Borgan innledet møtet og ønsket alle sammen hjertelig velkommen til sommeravslutningen. Han ga en kort økonomistatus, hvor avdelingen blant annet har mottatt 5.000 kr fra forbundet for rekrutteringsfremmende tiltak.  Antall medlemmer i avdelingen er 52 og det er økende, sa han. Nytt medlem, Bjørn Codling, ønskes velkommen til avdelingen.

Deretter overtok nestleder i avdelingen, Hanne Beate Laugerud. Hun ga en orientering om hvilke planer avdelingen har fremover, blant annet med et besøk og omvisning på Stortinget medio september. I tillegg skal avdelingen være ansvarlig for regionsmøte for region 5 den 22. oktober. Årets julebord gjennomføres den 13. desember. Medlemmene ga styret tilslutning til å fortsette planleggingen med et besøk og omvisning på Freia sjokoladefabrikk.

Styret jobber med å få på plass et fast møtelokale. «HV-huset» på Muusøya er et godt alternativ. I tillegg jobbes det med å få til et samarbeide med lokalavdelingene NROF Drammen (Norsk reservisforbund avd Drammen) og NVIO Drammen (Norges Veteranforbund for internasjonale operasjoner avd Drammen).

Hanne Beate ønsket også tilbakemelding fra medlemmene på hvor mange medlemsmøter de ønsker i tillegg til sommeravslutningen og julebordet. Styret jobber videre med saken og planlegger et fast medlemsmøte i kvartalet. Avslutningsvis ba hun om en tilbakemelding på tema medlemmene ønsket foredrag/orienteringer om. Følgende tema ble skissert:

• Bank id-tyveri/spam og boliglån for seniorer/pensjonister
  • Fremtidsfullmakt
  • Planer og tiltak i Drammen kommune via Eldrerådet
  • Eskild Sivertsen forskningsleder FFI med tema russiske påvirkningsoperasjoner

Kvelden ble avsluttet med grillmat og godt drikke i regi av grillmester Ole Hermann. Styret ønsker samtlige medlemmer en riktig god sommer!

2024.06.19 Nytt medlem_Bjørn Codling.jpg