Medlemstur

31. juli 2023

FSF avd Drammen inviterer til tur med MS Eikern onsdag 23. august kl. 13:00 med oppmøte Møllergt 1, 3320 Vestfossen

MS Eikern er kjent for god mat, god service, fine opplevelser i historisk farvann og en svært hyggelig atmosfære om bord. En båttur med MS Eikern i et av Norges vakreste landskap er en opplevelse i seg selv.

Fossesholm herregård har historie tilbake til 1541 og var i sin storhetstid på over 200.000 mål. Sagbruksdrift og trelasthandel la grunnlaget for godset. Fossesholm er fortsatt en av Norges flotteste herregårder med et godt bevart interiør fra midten av 1700-tallet.

Seilingen går fra brygga til MS Eikern hvor vi passerer Fossesholm og så seiler sydover i Vestfosselven til Fiskumvannet og Eikern. Her blir vi guidet gjennom historisk landskap hvor vi blant annet passerer Fiskum gamle kirke fra 1200 tallet, Sundhaugen og Hakavik kraftstasjon fra 1920, Thorrud Camping i tillegg til fruktgårdene langs Eikern.

En særskilt guide er engasjert for å fortelle om krigshistorien langs Eikern under siste del av krigen i 1945.

Seilingen tar ca. 3 timer på historiske vannveier, på en av Norges flotteste innsjøer, omkranset av vakkert landskap med omfattende fruktdyrking.

Bevertning.
På seilingen serveres det reker, spis så mye du vil, en enhet drikke til maten samt is m/jordbær til dessert.

Drikke utover dette betales av den enkelte.

Øl/vin kr 95.- pr enhet.

Mineralvann kr 45.- pr enhet.

Pris.

Pris per medlem:                           Kr. 400,-
Pris for øvrige deltagere:            Kr. 800,-

Påmelding merket «Eikern» sendes til permorten.ellewsen@gmail.com innen 5. august.

2023.07.31 Eikern.jpg