Årsmøte 2024

14. mars 2024

Flott og effektivt årsmøte i Drammensavdelingen i går ettermiddag med 24 medlemmer til stede.

Møtet ble innledet med serveringen av pizza fra Union pizza. Avdelingen er i vekst og det er meget bra, sa leder Per Morten Ellewsen i sin innledning. Vi er nå 52 medlemmer og har hatt en tilvekst på 4 nye medlemmer så langt i år. Årsmelding, årsregnskap, innkomne forslag og valg ble gjennomført uten innvendinger fra salen.

Nytt styre er som følger: Per Morten Ellewsen (styreleder - gjenvalg), Ole Hermann Borgan (nestleder - gjenvalg i ny funksjon), Hilde K R Volden (sekretær - gjenvalg), Alf Johan Hjelmtvedt (kasserer - gjenvalg) og Hanne Beate A Laugerud (varamedlem - ny). Det ble gjenvalg på revisor, Britt-Mari Hansen og leder valgkomité, Roar Laugerud. Det gratuleres.

Ny kontingent fra 1. januar 2025 ble vedtatt, for blant annet å styrke økonomien i avdelingen og ha et større handlingsrom til aktiviteter for avdelingen. Fra 1. januar 2025 er kontingenten for hovedmedlem 350 kr og for husstandsmedlem 225 kr. Dette er en økning på 50 kr ift dagens kontingent.

Ifm årsmøtet hadde vi en flott orientering fra Madli Indseth (kommunalsjef helsetjenester i Drammen kommune). Hun fokuserte på hvilke utfordringer og behov for omstilling Drammen kommune må gjennomføre de kommende årene. Innledningen av foredraget hadde søkelys på bærekraft både nasjonalt og lokalt. Pt har vi 4 arbeidende per pensjonist og i 2040 vil vi trolig ha 2 arbeidende per pensjonist, sa hun. Vi blir stadig flere eldre, vi holder oss friskere lenger og det er flere som lever med demens. Dette skaper større behov for oppfølging fra kommunen sin side, sa Mali Indseth. Medlemmene satte stor pris på orienteringen og hun fikk mange konstruktive spørsmål og tilbakemeldinger.

Kvelden ble avsluttet med kaffe, kaker og vinlotteri.

2024.03.13 Per Morten.jpg