FSF - Rogaland

Forsvarets seniorforbund avdeling Rogaland (FSF-Rogaland) har som mål å ha et variert og aktuelt aktivitetstilbud

Vi er en avdeling i Forsvarets seniorforbund (FSF). Hos oss vil du møte mange tidligere kollegaer og forsvarsinteresserte hvor du også vil kunne knytte nye bekjentskaper. FSF er en sentral samfunnsaktør som forsvarer de eldres interesser generelt og våre medlemmers pensjonsrettigheter spesielt.

I FSF-Rogaland er det sosiale som er i fokus påspedd med foredragsvirksomhet.
Medlemsmøtene holder vi på en torsdag en gang i måneden på kveldstid fra kl. 1900.
«Kaffe-drøs» arrangeres på dagtid. Her har vi forskjellige aktiviteter som bedriftsbesøk, fottur i skog og mark og museumsbesøk, hvor en kaffekopp og et drøs alltid er involvert.
I tillegg et det et «Lavterskeltreff» hver tirsdag kl. 1100 på Matværket på Kvadrat. Bare å møte opp!

Organisatorisk er FSF-Rogaland en av lokalavdelingene i Region-7 (Sør-Vestlandet) organisert under FSF.

FSF ble etablert i 1983 som en landsdekkende partipolitisk uavhengig medlems- og interesseorganisasjon. Forbundet har i alt 37 avdelinger fordelt på åtte regioner med en samlet medlemsmasse på rundt 5000.

Du nyter godt av FSFs fagkompetanse, og kan få individuell veiledning i forhold til alders- og tjenestepensjon, fremtidsfullmakt, etterlattepensjon etc.

FSF-Rogaland jobber for å ivareta og fremme medlemmenes eldrepolitiske interesser innenfor pensjon, helse/omsorg og kultur samt å styrke vår stilling i samfunnet lokalt. Vi har som mål å påvirke elders kår i regionen gjennom å være representert i kommunenes eldreråd.

Vi samarbeider med militære avdelinger, andre organisasjoner og politiske myndigheter i vårt område. Vi har KNM Harald Haarfagre som vår vertsavdeling

Jæren 2.jpg