Bussturen til Nord Møre 9. og 10. oktober

En stor opplevelse for alle som deltok.

Vi startet 9. okt. om morgenen. Tok ferga til Valset fortsatte så med bussen til kaffepause på Kyrksæterøra. Vi fortsatte så til Kristiansund hvor vi spiste lunch og drakk veldig dyr vin i Smia Fiske restaurant. Veldig god fiskesuppe i idylliske omgivelser.

Turen gikk så til hotellet, sjekket inn og kunne slappe av før festmiddagen på hotellet. Vi ble servert god mat og likså drikke.

Etter frokost 10. okt. fortsatte vi turen. Første stopp Atlanterhavsvegen hvor vi gikk vandret "stien" rundt. Severdighetene var stengt for sesongen, men bussjårøren vår spanderte kaffe og lefse. For oss som aldri hadde kjørt denne vegen var dette en opplevelse.

Neste stopp var marmorgråtten på Næs ved Eide. Den heter Bergtatt, og bærer namnet med rette. En severdighet de fleste bør få med seg. Bussen kjørte inn i fjellet og vi ble briefet og fraktet videre inn i fjelle i prammer. Vi ble servert verdens beste vann. Marmorutvinnelsen i dag er beskjeden. For å beholde konsesjonen utvinnes bare en liten del.

Etter "Bergtatt" ble det middag på Hammerstua, Surnadalsøra.

Så var det straka vegen heim for å rekke ferga.

Pga pc kræsj forsvant alle de andre bildene fra turen. Dere får mimre så godt dere kann.

IMG_2636.JPG