FSF - Værnes

Headingbilde_vaernes.jpg

Velkommen til FSF-Værnes

Vi er en avdeling i Forsvarets seniorforbund. Hos oss vil du møte mange tidligere kollegaer og forsvarsinteresserte hvor du også vil kunne knytte nye bekjentskaper. Vi har aktiviteter av forskjellige slag og deltar aktivt mot kommune og fylke for din sak.

Nytt fra oss

• Gladmelding. Det lønner seg å bli medlem i Forsvarets seniorforbund.

17. januar 2019

Vi har mottatt en gladmelding. Ingrid Nøstvik ble trukket ut som vinner av et gavekort på 3000 kr i f m den sentrale vervekampanjen før jul. Gratulerer.

• Julehilsen

15. desember 2018

Med et bildemotiv tatt en desemberettermiddag fra østre del av Kirkevegen ønsker styret alle våre medlemmer og deres familier god jul og et godt nyttår.

• Julebordet 2019

07. desember 2018

Siste fredagen i november i 6 plussgrader fant årets julebordsfest med knappe 50 deltakere sted i vårt nyvaskede hus. Denne gangen sørget Hell Catering for velsmakende julebordsmat. Leif Granmo stod også i år for taffel- og dansemusikken. I tillegg til allsang fremførte Arne Nyland flott solosang. På reportuaret tok han bl a frem O helga natt og Trondheimsnatt. Det var også loddsalg med gode velsmakende varer til gevinster.

• Bedriftsbesøk på Fides.

14. november 2018

Hele 40 interesserte medlemmer møtte opp ved vårt besøk på Fides i dag. Daglig leder Roar Vikvang tok imot oss og viste oss det store nye bygget fra parkeringsplassen i kjelleren og til den flotte moderne kantina. Fides driver innenfor mange områder fra varig tilrettelagt arbeid til opplæring og arbeidstrening hvor Fides i meget stor grad bruker arbeidsplasser rundt omkring i kommunen for arbeidstrening. Det legges stor vekt på at resultatet skal være til nytte for den enkelte og for samfunnet som helhet.

Men den største overraskelsen under besøket var at vi fikk være med på en musikalsk opplevelse med Fosseduren som spilte og sang på en imponerende måte. Gruppen består av medlemmer, som til tross for sine forskjellige handicap, er i stand til underholde oss på en flott måte. Vi ble så begeistret for Fosseduren at vi ga de kr 500 som en liten oppmuntring for deres videre musikalske arbeid. Roar Vikvang ble takket av med å få boka «Fra høvdingesete til storflyplass» som er et historisk verk over den lange militære virksomheten som har vært på Værnes.

Ole Myrbekk
Værnesgt 15