Overnatting i Forsvarets forlegninger

Her følger oppskrift på hvordan du registrere deg for å kunne booke overnatting.

I teorien skal alle våre medlemmer kunne benytte seg av dette tilbudet ved ledig kapasitet, men tilbudet viser seg å ha sine begrensninger.

Overnatting bestiller du direkte via Forsvarsbyggs internettsider, den delen som heter BASEN. https://basen.forsvarsbygg.no/#/ .

Du må opprette din egen bruker. Ring Forsvarsbygg servicesenter (468 70 400) som vil opprette en bruker for deg. Dette gjelder også deg som ikke er ansatt i en etat i Forsvarssektoren, men som har behov for tilgang. Men for deg kan det være begrensninger.

For å få bruker opprettet må du oppgi ditt ansattnummer fra da du var i jobb, og ditt mobiltelefonnummer. Har du ikke ditt ansattnummer, må du enten få det hos ditt siste tjenestested, eller få en bekreftelse derfra på at du er pensjonert fra Forsvaret.

Når du har fått opprettet din bruker, kan du se hvilke avdelinger som har ledig kapasitet for overnatting (Lillehammer/Jørstadmoen, Rena, Elverum/Terningmoen, Sessvollmoen, Gardermoen, Linderund, Kjeller, Kolsås, Rygge, Kristiansand/Kjevik, Stavanger/Sola, Bergen/Haakonsvern, Bergen/Sjøkrigsskolen, Ørland, Trondheim/Luftkrigsskolen, Trondheim/Bergen, Bodø, Sortland, Trondenes, Sørreisa, Ramsund, Heggelia, Setermoen, Skjold, Banak, Porsangmoen, Høybuktmoen).

Enkelte forlegninger befinner seg på begrenset område med krav om FDs ID-kort for tilgang, se info under om FDs ID-kort.

FDs ID-kort for pensjonister: om du ikke har FDs ID-kort for pensjonister kan du søke om dette dersom
- du ble/blir pensjonert fra Forsvaret (ikke sluttet på pakke eller av andre årsaker)
- du hadde minst 50 % i lønn fra Forsvaret da du blir/ble pensjonert.

Det er Forsvarets fellestjenester i bygning 58 på Akershus festning som utsteder kortene, og de har 10 års gyldighet. Du må selv passe på at du har et gyldig ID-kort. På baksiden av dette kortet står også ditt ansattnummer.

Befalsforlegning