Foredrag om pensjon

På vårt medlemsmøte torsdag 8. juni 2017 kl 1800 blir det foredrag om pensjon av nestleder Per Anders Volden, Forsvarets seniorforbund.

Foredraget vil blant annet omfatte et lite tilbakeblikk om pensjon, pensjonsreformen, dagens og framtidens pensjon (levealderjustering, trygdeavgift, pensjon for enslige, ektepar og etterlattepensjon, fradrag på 0,75 % fra lønnsveksten etc.), litt om årets trygdeoppgjør. Det blir lagt vekt på at foredraget skal være lett å oppfatte som mulig. Det vil blant annet si at fremmedord og faguttrykk vil bli forklart.

Temaene er satt opp etter innspill fra våre medlemmer. Det blir avsatt tid til spørsmål.

Dette er et foredrag pensjonister og de som snart blir pensjonister ikke bør gå glipp av. Foredragsholder Per Anders Volden ble valgt som ny nestleder for Forsvarets seniorforbund under landsmøtet på Gjøvik 8. –10. mai i år.

Tradisjonelt: karbonader og vinlotteri.

Velkommen.
Pensjon