Fin start for høsttreffene.

Første medlemstreff etter sommerferien ble avviklet 16.sept. P.g.a. pågående øvelse var møtested denne gang Søndre Samfund, Eidsvoll. Det hadde 75 medlemmer registrert og møtte opp til en hyggelig kveld.

Leder Harald holdt i trådene for kvelden, som startet med velkomstord og allsang. Kveldens foredragsholder var nestleder i FSF, Per Anders Wolden, og emnet var  ganske omfattende: FSF’s arbeid med pensjons- og trygdereformer i forhandlinger med staten. Dette er ganske komplekse greier, men med blokker og diagrammer ble vi litt klokere. Forbundets holdning er at medlemmene skal ha en riktig og rettferdig ordning, og ha en god levestandard og livskvalitet. Dette er ikke enkelt å få til, i beste fall tar det år å få gjennomslag for våre krav. Tanken slo meg: Dette er en livslang kamp. Bra vi har noen som ikke gir seg, og som står på for oss. Leder benyttet underveis anledningen til å minnes 4 av våre medlemmer som har gått bort de siste ukene, med 1 minutts stillhet.

Tørre i munnen etter mye prat, så smakte det godt med kaffe og kaker etterpå. Vi fikk også en hyggelig prat med en nyinnmeldt sidemann, og en runde rundt bordene for en liten prat med gamle kjente.

22 medlemmer var nylig kommet tilbake fra en vellykket tur til Kroatia, og vi fikk se fine bilder av glade deltakere som hygget seg med sol og sjø. Shoppingtur til Sverige er også en vinner, alle kvoter ble fylt opp! Ny tur kommer i november, og deretter følger både medlemstreff, julebord og julekaffe. Vi håper på stor deltakelse! Det ble også tid til en orientering om komiteenes arbeid.

Helge hadde som vanlig et allsidig utvalg av spørsmål i nøtteknekker ’n, og ikke uventet var det en kvinnelig vinner. Vi fikk valuta for loddpengene gjennom mange gevinster, og klarte å avslutte en vellykket kveld noen minutter før tida var ute.

Trond

IMG_1637.jpg