Årets sommerfest er historie

Nærmere 50 medlemmer hadde tatt veien til Sessvollmoen for et godt måltid, en svingom og hyggelig samvær.

Grunnet et brannskadet kjøkken på vår vante plass, måtte første del av festen avvikles i den store mannskapsmessa.

I formannens fravær var det Harald Jan som ”svingte taktstokken” og ledet forsamlingen gjennom kveldens første del. Etter aperitiff og varme velkomstord sto rømmegrøt og spekemat på programmet. Deilig mat ble blandet med sang og historier, og av den høylytte summingen rundt bordene er det lett å fastslå at det var høy trivselsfaktor.

Etter at desserten var vel fortært og kjøkkenpersonalet takket av med klemmer og ”nogo attåt”, gikk turen til peisestua hvor kaffen og musikanten sto klar.

Skrekk og gru. Baren lå øde og mørk og ”godsakene” kunne bare skimtes gjennom et nedrullet gitter. Det drøyde en stund før en av kjøkkenbetjeningen, etter velsignelse fra høyere hold, forbarmet seg over oss og åpnet kilden. (Det må bemerkes at vår utmerkede arrangementskomite var uten skyld for det inntrufne!)

Men feststemningen lot seg ikke knekke. Folket svingte seg i dansen og hygget seg med koselig samvær til sommerfesten ble rundet av ved midnatt.

Vel blåst!

Spekemat-og-rømmegrøt-2.jpg