Bilder og referat fra turen til Fredrikstad

Tirsdag 19.juni var det klart for sommerens dagstur for 43 medlemmer i FSF Kjeller.

Etter et lite stopp ved Marche i Vestby, hvor vi fikk kaffe og deilige rundstykker, kjørte vi videre. Han som kjørte bussen het Bjørn og han overlot oss til guiden da vi var fremme ved neste stopp. Guiden viste oss rundt - først ved et "båtbyggeri" hvor vi fikk sett noen restaureringsarbeider som en entusiastisk gjeng pensjonister jobbet med - akkurat som de som mekker gamle fly for KFF.

Deretter gikk vi bort til Isegram som selvfølgelig ikke var slik som da vi så serien Anno 1721 på TV, men guiden viste oss hvor de forskjellige byggene hadde vært og at brosteinene som var med i serien var levert tilbake, de hadde bare vært på utlån!

Det ble ingen båttur, men Bjørn kjørte oss bort til Gamlebyen og der fikk vi høre mye og interessant historie. Vi var heldige med været så det var fint å gå rundt i Gamlebyen. Rusleturen ble avsluttet ved majorens kro og stue hvor vi fikk servert deilig middag, biffgryte, og med eplekake og is til dessert.

Sjåfør Bjørn fikk oss trykt tilbake til Skedsmo etter en hyggelig dag.

Fredrikstad.jpg